Általános szerződési feltételek

(Érvényes: 2024.02.01-től)

Az oldal üzemeltetője:

    Név: BESTMIND 2000 KFT
    Képviselő: Hegedűs Zoltán
    Székhely: 8314. Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
    Telephely: 8314. Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
    Levelezési cím: 8314. Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
    Számlavezető Bank: K&H Bank
    Bankszámlaszám: 10403648-50526583-66511001
    Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága
    Cégjegyzékszám: 20-09-078063
    Adószám: 23292321-2-20
    Telefon: +36-20-953-2323
    E-mail: info@bestmind.hu

Tárhely szolgáltató:

    Név: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
    Székhely: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241.
    Cégjegyzékszám: 01-09-909968
    Adószám: 14571332-2-42
    Telefon: +36-1-789-2789
    E-mail: support@tarhely.eu

Az www.bestmind.hu webcímen történő megrendeléssel jelen szerződésben foglalt feltételekkel szerződés jön létre a BESTMIND 2000 Kft. mint eladó (továbbiakban eladó) és a megrendelést leadó személy, mint vásárló (továbbiakban vásárló) között. A vásárló a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri jelen szerződésben foglaltakat, szállítási és garanciális feltételeket és tudomásul veszi a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget.

Oldalunkat online webáruháznak alakítottuk ki. A kiválasztott termék(ek) mellett található "kosár" gombra kattintva rendelheti meg a terméket! E-mailben is lehet rendelni, név cím telefonszám megadásával. A megrendeléshez előleg nem szükséges, csak az elérhetőséget ellenőrizzük vissza.

A megrendeléseket minden esetben visszaigazoljuk, melyet legkésőbb 48 órán belül megküldünk, megrendelését csak utána tekintjük elfogadottnak. A megtett ajánlata 48 órás időtartamban köti, amennyiben megrendelése ez idő alatt nem kerül visszaigazolásra, úgy mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Az áru beérkezésének várható időpontjáról, majd annak beérkezéséről a megrendelőt e-mailben vagy telefonon értesítjük. A megrendelés fizetési kötelezettséggel jár. A megrendelt termék(ek)et futárszolgálattal tudjuk kiszállítani az ország egész területére, de lehetőség van személyes átvételre is Budapesten.

A www.bestmind.hu webáruház rendelés menete:

  1. Kérjük a képernyő alján lévő fekete sávban fogadja el a Cookie-k használatát az „Elfogadom” gombra kattintva. Ahhoz, hogy Önnek a webáruházunk használata során a legjobb felhasználói élményt biztosítsuk, szükséges a cookie-k (sütik) használata. (A Cookie-k használatával kapcsolatban az Adatvédelem 4.5.1 pontjában tájékozódhat)
  2. Regisztráljon vagy jelentkezzen be email címével és jelszavával
  3. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba, a „Kosárba” feliratra kattintva
  4. Amennyiben nem kíván, több terméket vásárolni kattintson a Kosárban lévő termékekre a „Kosár tartalma” feliratra. Itt láthatja a megvásárolni kívánt termékeket.
  5. Ha van Önnek, válassza a kedvezményes kódok valamelyikét, vagy váltsa be a hűségpontjait
  6. Szállítási költség kiszámítása: válassza ki a „Megye” –t ahová a kiszállást szeretné, majd kérjen árajánlatot. Jelölje be (tegyen egy pöttyöt a kiválasztott mód mellé) melyik szállítási módot szeretné, majd kattintson a „szállítás” gombra
  7. Számlázási adatok: A „Pénztár” feliratra kattintva töltse ki a számlázási adatokat
  8. Szállítási adatok: A „Tovább” feliratra kattintva töltse ki a szállítási adatokat
  9. Szállítási mód: A „Tovább” feliratra kattintva válassza ki a szállítás módját (tegyen egy pöttyöt a kiválasztott mód mellé)
  10. Fizetési mód: A „Tovább” feliratra kattintva válassza ki a Fizetési módot, milyen módon szeretné kiegyenlíteni a számlát (tegyen egy pöttyöt a kiválasztott mód mellé)
  11. A megrendelés végén az Általános szerződési feltételeket elfogadva (tegyen egy pipát a négyzetbe) küldje el megrendelését a „Tovább” gombra kattintva.
  12. Az adatok ellenőrzését követően „Rendelés jóváhagyása” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. A megtett ajánlata 48 órás időtartamban köti, amennyiben ez idő alatt nem kerül visszaigazolásra, úgy mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
  13. Elolvastam és elfogadom az Általános szerződési feltételek és az Adatkezelési tájékoztató dokumentumot, valamint tudomásul veszem, hogy a megrendelésem fizetési kötelezettséget von maga után.
  14. E-mailben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap
  15. A beérkezett megrendelését minden esetben visszaigazoljuk.

Rendelés menete PDF.

A megrendelés visszaigazolása:
A megrendelés leadásakor rendszerünk automatikusan generált e-mail-t küld, ami igazolja, hogy megrendelését fogadta rendszerünk, de még nincs feldolgozva. A feladás napján a Szállítás alatt státuszról tájékoztató e-mail-t küldünk. Személyes átvétel esetén visszaigazoló e-mail-t küldünk, ha már átvehető személyesen a megrendelt termék. Sürgős rendelés esetén érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon, hogy mikorra készítik össze az Ön megrendelését!

Adatbeviteli hibák javításának lehetőségei:
A rendelés során a vásárlónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben ellenőrzés során a kosár nem a megfelelő mennyiséget tartalmazza, a "+" és a "-" gombbal módosíthat a mennyiségen. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található terméket, a mennyiség mellett található piros x-re kattintva megteheti.

A rendelés során lehetőség van az adatok megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább lépett de még nem véglegesítette a megrendelést úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani (kék vagy fekete nyíl) a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a vásárló már a módosítást el tudja végezni.

A megrendelés feldolgozása:
A megrendelés napját követő munkanapon csak abban az esetben tudjuk a megrendelt árut elküldeni, ha a megrendelés du. 13:00 óráig beérkezik. A du. 13:00 óra után beérkező megrendeléseket a megrendelés napját követő második munkanapon postázzuk. Sürgős rendelés esetén érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon!

Szállítási módok:
Személyes átvétel:
Átvételi ponton: ingyenes - Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.  (Előzetes egyeztetés szükséges!)
Futárszolgálat:
Házhoz szállítás költsége: 1890 Ft, súlytól és értékhatártól függetlenül
Tetőboxok, síboxok házhoz szállítása esetén túlméretes csomagkezelési díjat számolunk fel, melynek összege: 6990 Ft.

Szállítás:
Termékeinket a Magyarország egész területén 48 órán belül házhoz szállítjuk a megrendeléstől számítva munkanapokon, de maximum hat munkanapon belül, ettől eltérő szállítási időről minden esetben tájékoztatást adunk. Amennyiben az itt feltüntetett határidőknél hamarabb szeretné átvenni a megrendelt termékét, kérem, vegye fel velünk a kapcsolatot! Kiszállítás esetén csomagolási költséget nem számítunk fel.

Az eladó az itt tájékoztató jelleggel feltüntetett szállítási határidőre törekszik a megrendelés teljesítésekor a készleten lévő termékekre. A készleten nem lévő termékeket is igyekszünk ugyanilyen gyorsan kiszállítani, de ez a minket kiszolgáló importőrök munkájától, raktárkészletétől is függ. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben közli az eladó a vásárlóval. A szállítás időpontját az eladó minden esetben, e-mailben közli a vásárlóval annak érdekében, hogy a termékek átvétele biztosított legyen. A vásárló köteles a küldeményt az átvételkor tételesen ellenőrizni és a hiánytalan teljesítést az átvételi elismervény vagy számla átvételével nyugtázni. Ezt követően az eladónak nem áll módjában a vásárló hiányosságra, sérülésre vonatkozó reklamációját elfogadni. Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a futárral. Ennek elmulasztása a vásárló későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után. Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni. Magyarország területén kívülre történő szállítás esetén, kérem, érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál a lehetőségekről, díjakról.

Fizetési módok:
A termék ellenértékének megfizetése a szállítás módjától függően az alábbiak szerint történhet:

  1. A termék személyes átvétele esetén a vásárló a vételárat készpénzben vagy a helyszínen azonnali átutalással köteles kiegyenlíteni a termék átvételekor számla vagy nyugta ellenében.
  2. Futárszolgálattal történő szállítás esetén a vásárló a futárnak köteles a vételárat készpénzben megfizetni a termék kiszállításakor számla ellenében.
  3. Előreutalással. A termék átvételét megelőző banki átutalással. (ez egy normál banki átutalás, az eladó által e-mailben megküldött bekérő alapján). Ebben az esetben a termék a vásárló részére fenntartása, annak kiszállítására csak azt követően kerül sor, hogy annak ellenértéke megérkezett az eladó bankszámlájára.
  4. Fizetés online bankkártyával az OTP SimplePay felületén.

Az eladó az áru tulajdonjogát a teljes vételár megfizetéséig fenntartja. Az áru tulajdonjoga a teljes vételár megfizetésével száll át a vásárlóra.

Az autofelszerelesbolt.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A termékek leírását, jellemzőit és az árát a termékek adatlapján tünteti fel az eladó. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk így a termék tényleges színe nem mindig egyezik meg a valósággal. A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott áru bruttó ára. A termék ára a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazzák.

Az árak esetleges hibás feltüntetése, elírása esetén az eladó jogosult azok kijavítására. Ha valamelyik termék vagy annak ára elírás vagy rossz információ alapján hibásan került feltüntetésre, az eladó jogosult a megrendelést törölni. Az eladó a megrendelés törléséről a vásárlót e-mailben értesíti.

Az interneten keresztül történő vásárlás elengedhetetlen feltétele az Ön egyes adatainak megadása. A vásárló a regisztráció kitöltésével a szállításhoz és a számlázáshoz szükséges adatokat adja meg. Az eladó ezen adatoknak megfelelően teljesíti a megrendelést és ezen adatoknak megfelelően állítja ki a számlát. A vásárló köteles adatait a valóságnak megfelelően megadni. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő valamennyi kárért a vásárló felel. A nyilvánvalóan hamis vagy hibás regisztrációt az eladó jogosult törölni, kétség esetén pedig jogosult az adatok valódiságát ellenőrizni.

A szállítási szerződés:
A szerződés nyelve magyar, írásban kötöttnek minősül, digitálisan eltárolt, a későbbiekben visszakereshető. A szerződés magatartási kódexre nem utal.

Az OTP SimplePay felületén bankkártyával történő fizetésre vonatkozó különleges feltételek

Adattovábbítás
Tudomásul veszem, hogy a BESTMIND 2000 Kft. (8314 Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.) adatkezelő által a www.bestmind.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1138. Budapest, Váci út 135-139. B. ép. 5. em.), mint adatfeldolgozó részére.
Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, email cím, telefonszám, számlázási adatok.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban tekinthető meg.

A BESTMIND 2000 Kft. nem felel a megrendeléshez bármely időpontban megadott bármely adat tekintetében. Az adatok valódiságáért kizárólag a megrendelést leadó és a bizonylatot kérő személy felel. A BESTMIND 2000 Kft. e tekintetben kizárja a nem valós adatok alapján történő eljárásból eredő károkért való felelősségét.

Fogyasztó kifejezetten kijelenti, hogy a BESTMIND 2000 Kft. ÁSZF-ének (Általános Szerződési Feltétel) minden pontját egyedileg megtárgyalták a BESTMIND 2000 Kft.-vel úgy, hogy a Felek számára annak minden részletét a szerződés megkötése előtt megismerték, megértették és egybehangzóan elfogadták. Jelen szerződés bármely rendelkezésének érvénytelensége esetén a szerződés egyéb érvényes rendelkezései hatályosnak tekintendők.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás fogyasztói tájékoztató.

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy  – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított tizenkét hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított tizenkét hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
-          a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
-          a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
-          a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását. Hibás teljesítés esetén szerződés vagy jogszabályi előírás alapján a kötelezett a köznyelvben garanciaként ismert fogalommal megegyező jótállásra köteles. 2021. január 1-jétől a kötelező jótállás alá tartozó termék árától függ, hogy hány év jótállás jár. A jótállási idő a termék árától függően 1 év, 2 év vagy 3 év lehet.

  • Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 10 000 Ft – 100 000 Ft közé esik, 1 év jótállás vonatkozik a termékre.
  • Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 100 001 Ft – 250 000 Ft közé esik, 2 év jótállás vonatkozik a termékre.
  • Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára a 250 000 Ft-ot meghaladja, 3 év jótállás vonatkozik a termékre.

Szerződéses alapú a jótállás, ha a kötelezett (akár a gyártó, akár a kereskedő) vállal saját maga, az általa meghatározott feltételek szerint jótállást a termékre. Ilyen esetben a jótállási (garancia) feltételeket kell elolvasni a jótállással kapcsolatban és a jótálláshoz jótállási jegy is jár. Jótállási igényt az a fogyasztó érvényesíthet, aki a termékkel és érvényes jótállási jeggyel, illetve a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása vagy szabálytalan kiállítása esetén az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal, az ÁFA törvény szerinti számlával vagy nyugtával rendelkezik.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

Ha Ön vásárolt egy terméket, akkor az alábbi jogok illetik meg:

JogMeddig lehet érvényesíteni?Mi a szavatossági jog alapja?Mit lehet érvényesíteni?
Gyártó által biztosított jótállásA jótállási feltételek szerint, amíg a gyártó erre lehetőséget ad (a jótállási feltételek és a jótállási jegy általában a termék dobozában található meg)A gyártó által vállalt feltételek szerint a gyártó és a vásárló közötti szerződésTipikus esetben a jótállás szerint kijavítás, vagy kicserélést.
Kereskedő által biztosított jótállásA jótállási feltételek szerint, amíg a kereskedő erre lehetőséget ad (a jótállási feltételek és a jótállási jegyet a kereskedő adja át a terméktől külön)A kereskedő által vállalt feltételek szerint a kereskedő és a vásárló közötti szerződésTipikus esetben a jótállás szerint kijavítás, vagy kicserélést.
Kormány Rendelet szerinti kötelező jótállás

A termék eladási árától függően:

10.000-100.000 FT-ig: 1év.

100.001-250.000 FT-ig: 2 év.

250.000 Forint felett:     3 év.

A szavatosságot a 151/2003 Korm. rendelet szabályozza.Első körben kijavítást, vagy kicserélést, második körben árleszállítást, a kötelezett költségére javítást, vagy elállást lehet érvényesíteni
TermékszavatosságA termék első magyarországi fogalomba hozatalától számított 2 éven belül, közvetlenül a gyártóval, vagy magyarországi kereskedőjével szemben lehet érvényesíteniA szavatossági jogot a Ptk. szabályozzaCsak kicserélést, vagy kijavítást lehet kérni.
KellékszavatosságA vásárlástól számított két éven belül lehet érvényesíteni.A szavatossági jogot a Ptk. szabályozzaElső körben kijavítást, vagy kicserélést, második körben árleszállítást, a kötelezett költségére javítást, vagy elállást lehet érvényesíteni

 Javítással kapcsolatos határidők:

A) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.

Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:
elektromos kerékpár; elektromos roller; quad; motorkerékpár; segédmotoros kerékpár; személygépkocsi; lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi; utánfutó; motoros vízi jármű

B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon. A vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének megvalósulását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.

Fontos kiemelni, hogy a 15 napot meghaladó javításra vonatkozó értesítési kötelezettség vonatkozik az alábbi termékkörökre is:
elektromos kerékpár; elektromos roller; quad; motorkerékpár; segédmotoros kerékpár; személygépkocsi; lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi; utánfutó; motoros vízi jármű

C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:
elektromos kerékpár; elektromos roller; quad; motorkerékpár; segédmotoros kerékpár; személygépkocsi; lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi; utánfutó; motoros vízi jármű

D) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik. Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló, rossz a motor, kiszakad a vezeték. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre:
elektromos kerékpár; elektromos roller; quad; motorkerékpár; segédmotoros kerékpár; személygépkocsi; lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi; utánfutó; motoros vízi jármű

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli cseregarancia
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli cseregarancia intézménye. Három munkanapon belüli cseregaranciát a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a cseregarancia intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van. Így elkerülhető, hogy miközben a javítási idő alatt nem tudja használni a vásárló a terméket, lejár a termékre vonatkozó jótállási idő. Ez elsősorban a jótállási idő végéhez közeledve meghibásodott termékek esetén lehetséges.

E-jótállási jegyet is ki lehet állítani

Továbbra is megmarad a lehetőség, hogy papíron, nyomtatott formában adja át a jótállási jegyet a fogyasztónak a vállalkozás. Azonban a vállalkozás dönthet úgy is, hogy a jótállási jegyet elektronikus úton adja a termék mellé, mind online vásárlás, mind üzletben történő vásárlás esetén. Az elektronikus úton átadott jótállási jegyet nevezzük e-jótállási jegynek. A vállalkozás dönti tehát el, hogy papír alapon vagy elektronikus formában adja át a vásárló részére a jótállási jegyet.

Az e-jótállási jegyet legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon kell átadnia a vállalkozásnak a fogyasztó részére. Az e-jótállási jegy érkezhet e-mail formájában vagy letölthető dokumentumként vagy felhasználói fiókba küldöttként vagy applikáción keresztül.

További újdonság, hogy az elektronikusan átadott számla egyben jótállási jegy is lehet abban az esetben, ha tartalma megfelel a jótállási jegyre vonatkozó összes előírásnak.

A jótállás érvényesítéséhez nem kell a csomagolást megőrizni.

A 2021. január 1-jétől érvényes szabályok egyértelműen kimondják, hogy a jótállási igény érvényesítésének nem feltételea termék csomagolásának megőrzése. Tehát a csomagolás hiányában is érvényesíthető a jótállási igény.

A jótállás kezdő időpontjának meghatározása beüzemeléshez kötött termék esetében:

Egyes kötelező jótállás hatálya alá tartozó termékek esetében beüzemelés szükséges a termék, például beépíthető tűzhely vagy kazán használatához. Előfordulhat, hogy a beüzemelésre a vásárláshoz képest később kerül sor. Ha ezt a fogyasztó a vásárlást követő 6 hónapon túl teszi meg, akkor a jótállás kezdő időpontja a termék átadásának (a vásárlásnak) a napja lesz. Ha a vásárlást követő 6 hónapon belül üzemelik be a terméket, akkor a beüzemelés napján kezdődik a jótállási idő.

A kötelező jótállás alá tartozó termékek listáját a Szavatosság, jótállás menüpontban vagy IDE kattintva érheti el.

A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:
Levelezési cím: BESTMIND 2000 Kft. 8314 Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
Üzlet: BESTMIND 2000 Kft. 8314 Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
Telefon: +36-20-953-2323
E-mail: info@bestmind.hu

Elállási jog
A távollevők között kötött szerződésekről szóló a 45/2014. (II. 26.)Kormányrendelet alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illeti meg a fogyasztókat az internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben indokolás nélkül gyakorolhatják. Minden fogyasztónak az interneten keresztül vásárlolt termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül indokolás nélküli elállási joga van.

Amennyiben a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, az innen letölthető nyilatkozat mintát kitöltve vagy elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus levélben, vagy postai úton az alábbi elérhetőségünkre:

Levelezési cím: BESTMIND 2000 Kft. 8314 Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
Az áru visszaküldési címe: BESTMIND 2000 Kft. 8314 Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
e-mail cím: info@bestmind.hu

Elállási nyilatkozat MINTA letölthető PDF

A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az Eladó elállási jog gyakorlása esetén nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszaszállítási költségét, így az a Fogyasztót terheli.

Írásban történő elállás esetén az elállási nyilatkozatot 14 napon belül kell elküldeni. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail idejét veszi figyelembe. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a BESTMIND Kft. címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkeznie 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Szolgáltató jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

A Szolgáltató köteles a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó  elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó  által kifizetett teljes összeget ideértve a kiszállítás költségét is. Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
Amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használták, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt a vásárlótól.
A Szolgáltató visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
A Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
Webáruházunk kínálatában található termékek esetében a Fogyasztó felbontás után nem gyakorolhatja az elállási jogot,
a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:
a.) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
b.) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
c.) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
d.) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

Ha a termékről felbontás után, a futár jelenlétében kiderül, hogy bizonyíthatóan sérült, és ennek keletkezése az áru átvételét megelőzően történt, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. A termék sérülését a futárral felvetetett jegyzőkönyvvel lehet igazolni.

Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése
Felhasználó a webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó e-mailben vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni.
 
A fogyasztó panasz jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:

1. Weboldal üzemeltetőjénél:
Levelezési cím: BESTMIND 2000 Kft. 8314 Vonyarcvashegy, Berzsenyi Dániel utca 34.
Telefonszám: 06-20-953-2323
Email cím: info@bestmind.hu

2. Járási hivatalban:
A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok - amelyeket korábban az NFH látott el - országos illetékességgel a Pest megyei Kormányhivatalhoz kerültek.  A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

3. Békéltető testületnél:
A Békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  1. Fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye
  2. Annak a vállalkozásnak a neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll
  3. Ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét
  4. A fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját
  5. A fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással
  6. A fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást
  7. Tartalmaznia kell, azt hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől
  8. Végül a kérelmen szerepelni kell a fogyasztó aláírásának.
  9. Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Amennyiben  a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  1. Az eljáró bíróságot
  2. A Feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását
  3. Az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával
  4. Azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható
  5. A bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem)
  6. A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Fogyasztói jogvita esetén az illetékes felügyeleti szerv:

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület: (Győr-Moson-Sopron Vármegye, Vas Vármegye, Zala Vármegye)
Székhely és levelezési cím: 9021 Győr, Szent István út 10/A
E-mail cím: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Telefon: +36 96 520 217

Budapesti Békéltető Testület:
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: https://bekeltet.bkik.hu
Telefon: +36 (1) 488 21 31

Baranya Vármegyei Békéltető testület: (Baranya Vármegye, Somogy Vármegye, Tolna Vármegye)
Székhely és levelezési cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: https://baranyabekeltetes.hu
Telefon: +36 72 507 154

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület: (Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegye, Nógrád Vármegye)  
Székhely és levelezési cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: http://www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Tel.: +36-46-501-091, 501-090

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület: (Békés Vármegye, Bács-Kiskun Vármegye, Csongrád-Csanád Vármegye)
Székhely és levelezési cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: https://www.bekeltetes-csongrad.hu
Telefon: +36-62/554-250/118

Fejér Vármegyei Békéltető Testület: (Fejér Vármegye, Komárom-Esztergom Vármegye, Veszprém Vármegye)
Székhely és levelezési cím:  8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
Telefon: 06-22/510-310

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület: (Jász-Nagykun-Szolnok Vármegye, Hajdú-Bihar Vármegye, Szabolcs-Szatmár Vármegye)
Székhely és levelezési cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
E-mail: Nemes.Brigitta@hbkik.hu
Honlap: bekelteto@hbkik.hu
Tel: 52-500-710, 52-500-745

Pest Vármegyei Békéltető Testület: (Pest Vármegye)
Székhely és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Telefon: 06-1-792-7881

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levelezési cím: 1363 Budapest, Postafiók: 9.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: Vitarendezési Platform

Általános szerződési feltételek, letölthető PDF.